Най-четени
1. radostinalassa
2. varg1
3. zahariada
4. kvg55
5. mt46
6. leonleonovpom2
7. iw69
8. wonder
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. apollon
13. gothic
14. sekirata
2. varg1
3. zahariada
4. kvg55
5. mt46
6. leonleonovpom2
7. iw69
8. wonder
9. planinitenabulgaria
10. hadjito
11. getmans1
12. apollon
13. gothic
14. sekirata
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. ka4ak
7. bojil
8. donkatoneva
9. ambroziia
10. dobrota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. ka4ak
7. bojil
8. donkatoneva
9. ambroziia
10. dobrota
Най-активни
1. radostinalassa
2. hadjito
3. penata555
4. simonata
5. varg1
6. lamb
7. newbeginning1973
8. kvg55
9. iw69
10. getmans1
2. hadjito
3. penata555
4. simonata
5. varg1
6. lamb
7. newbeginning1973
8. kvg55
9. iw69
10. getmans1
Постинг
16.07.2007 18:59 -
Има една теория,
Автор: desislava71
Категория: Забавление
Прочетен: 10278 Коментари: 37 Гласове:
Последна промяна: 19.06.2009 14:41

Прочетен: 10278 Коментари: 37 Гласове:
1
Последна промяна: 19.06.2009 14:41
според която някои хора, които срещаме в сегашния си живот е възможно да са присъствали и в предишен такъв (ако приемем, че изобщо има прераждане). Така се обяснява бързото сприятеляване с някого, харесването дори от пръв поглед и може би онова странно усещане, че сякаш излъчваме на една вълна. Интересно ми е какво мислите по този въпрос?
Някои го приписват на торсионните вълни.Атомите,които ни изграждат,съществуват още от възникването на вселената.Ако две тела,или частици от тях, са изпитвали взаимодеиствие,близко до взаимодеиствието на спина на атома,то те се привличат и разпознават.
В този смисъл има и прераждане.
цитирайВ този смисъл има и прераждане.
твърде голямата прилика , която имат съпрузите помежду си? В повечето случаи е така.
цитирайАми,предполагам че хората се срещат донякъде от това,че се привличат и разпознават...То и при осиновяванията го има този ефект-детето придобива чертите на родителите...Често ми се е случвало да чувствам някой,все едно че го познавам от години и да се разбираме само с поглед.Доста е объркващо...и трудно обяснимо
цитирайaz vqrvam v tova,koeto si opisala. spored men ima zadgoben jivot ima slu4ai kogato sreshtash 4ovek, koito ti e simpati4en po mnogo stranen na4in i tova edinstvenoto obqsnenie
цитирай
5.
анонимен -
ot furiika :)
16.07.2007 21:14
16.07.2007 21:14
Чувала съм, че при обмяна на хормони също може да доведе до прилика между двама съпрузи.
Мисля, че ние със съпруга ми сме нагледен пример за това :)
цитирайМисля, че ние със съпруга ми сме нагледен пример за това :)
Аз лично вярвам в това... -че има прераждане, и че срещаме по пътя си в този живот хора, които сме срещали и преди... Общите спомени, нещата, които ни свързват (това е и кармична обвързаност) ни карат да се чувстваме толкова близки, дори и след кратко време, преди още дори да сме се опознали...
Така мисля аз поне.
Поздрави :)
цитирайТака мисля аз поне.
Поздрави :)
няма "прераждане", слава Богу, а теориите за многократната смърт са по-скоро зловещи, отколкото привлекателни :)
цитирайЗа мен то е онтологична Истина! Проумяването му е възможно само от духове, достигнали доста надемпирично еволюционно развитие. Без Прераждане животът е абсолютно безмислие. А Божият промисъл не може да е толкова плитък там където Вечността възхвалява Времето!
Що се отнася до Сродните души - Да! обикновено с тях ни се случват много прераждания в обща социо и духовна група. Затова често, виждайки някой за пръв път имаш чувството, че го познаваш от 100 години. Вярвам дори в това, че Мрежата е вид Световна душа, както казва Кен Уилбър, която преодолява глобалната фрагментация и Е вид светоцентрично Пространство, което ни събира във възхитителна обща прегръдка. Спирам, че се отвях поетично. :)))
цитирайЩо се отнася до Сродните души - Да! обикновено с тях ни се случват много прераждания в обща социо и духовна група. Затова често, виждайки някой за пръв път имаш чувството, че го познаваш от 100 години. Вярвам дори в това, че Мрежата е вид Световна душа, както казва Кен Уилбър, която преодолява глобалната фрагментация и Е вид светоцентрично Пространство, което ни събира във възхитителна обща прегръдка. Спирам, че се отвях поетично. :)))
към когото изпитваме силно привличане (сякаш го познаваме от минал живот), а той не отговаря на чувствата ни? Какъв тогава е смисълът да го срещнем? Навярно само за да страдаме, че по някакъв начин душите ни са се докоснали за малко, но не могат да останат заедно.
цитирай
10.
анонимен -
*
16.07.2007 23:29
16.07.2007 23:29
да мисля!
цитирайТвърдо вярвам в преражданията. Преди време се бях запалила на тази тема и изчетох томове материал за преражданията.За мен няма съмнение,че душата пътува между двата свята дотогава, докъто не бъде усавършенствана и не достигне божествено самосъзнание!
Поздрав!
цитирайПоздрав!
А колкото до твоето чудене- не, не само за да страдаме се срещаме с някой, който (сякаш) познаваме от минал живот, според мен. Просто между две души често има нарушени (малко или повече) кармични отношения, и това страдания, тази мъка (често и любовна, но и друга...) е плащане на карма, изчистване на отношенията, и учене (един чрез друг)... В това вярвам аз, а много хора преди мен са го казвали...
@ wonder, напълно съм съгласна (и единомислеща) с теб! Възхитително си го казала!... :-*
@ gantree, съгласна съм с теб, че "теорията" и идеята за прераждането изглеждат по-скоро зловещи, но това може ли да ги направи по-малки истинни? Замисли се върху това...
Истината обикновено хич не е привлекателна, нима не знаеш?
Трябва просто (да се научим) да я приемаме...
цитирай@ wonder, напълно съм съгласна (и единомислеща) с теб! Възхитително си го казала!... :-*
@ gantree, съгласна съм с теб, че "теорията" и идеята за прераждането изглеждат по-скоро зловещи, но това може ли да ги направи по-малки истинни? Замисли се върху това...
Истината обикновено хич не е привлекателна, нима не знаеш?
Трябва просто (да се научим) да я приемаме...
но има привличане между душевния свят на хора, които имат общи неща помежду си. Много често това привличане е поради съвпадение в търсенето на тип взаимоотношение с друг човек. Друг път е само физическо. А понякога има силна прилика в начините, по които се преживяват нещата, или в идеи, идеали, стремежи - всичко това прави двама души да се почустват много близки (сродни души, както му казваме).
И аз съм преживявала такова привличане към определени хора. Но първоначалното привличане досега не е било причина за изграждане на трайно истинско приятелство, по простата причина, че приятелството се гради не от усещания, а от целенасочени взаимоотношения.
Беше ми приятно да помисля по въпроса ти.
Приятен ден утре! :)
цитирайИ аз съм преживявала такова привличане към определени хора. Но първоначалното привличане досега не е било причина за изграждане на трайно истинско приятелство, по простата причина, че приятелството се гради не от усещания, а от целенасочени взаимоотношения.
Беше ми приятно да помисля по въпроса ти.
Приятен ден утре! :)
14.
анонимен -
Аз съм будист,
17.07.2007 07:44
17.07.2007 07:44
От будистка гледна точка прераждането е факт. Но както и всичко останало не е догма.
Карма в Будизма означава причина и следствие. Всичко което ни се случва сега е резултат от предишните ни мисли, думи и действия. Всяка мисъл, всяка дума и всяко действие сега определя бъдещето ни. Карма не е съдба или предопределеност. Ако нещо не се е случило, значи може да се избегне.
Нищо не е случайно. Срещите ни също. В живота си сега преживяваме всичко, което сме мислили, казвали или направили преди.
Имаме много преживявания, те са като картинки на повърхността на огледалото на ума ни. Картинките идват и си отиват, огледалото винаги е.
Умът ни е това огледало. Безкрайна, безгранична, безначална ясна светлина. Абсолютно безстрашие, спонтанна радост, активно съчувствие. Това сме. Това е същността на всеки. Абсолютното щастие е възможно. Защото е част от същността ни. Ние сме съвършени.
Това което ни пречи винаги да преживяваме по този начин са така наречените "смущаващи" чувства като гняв, гордост, ревност, завист, алчност, невежество... и закостенелите ни идеи и навици. Добрата новина е че те са преходни.
Слънцето винаги свети, облаците идват и си отиват.
Хубав и усмихнат ден!
Вальо
цитирайКарма в Будизма означава причина и следствие. Всичко което ни се случва сега е резултат от предишните ни мисли, думи и действия. Всяка мисъл, всяка дума и всяко действие сега определя бъдещето ни. Карма не е съдба или предопределеност. Ако нещо не се е случило, значи може да се избегне.
Нищо не е случайно. Срещите ни също. В живота си сега преживяваме всичко, което сме мислили, казвали или направили преди.
Имаме много преживявания, те са като картинки на повърхността на огледалото на ума ни. Картинките идват и си отиват, огледалото винаги е.
Умът ни е това огледало. Безкрайна, безгранична, безначална ясна светлина. Абсолютно безстрашие, спонтанна радост, активно съчувствие. Това сме. Това е същността на всеки. Абсолютното щастие е възможно. Защото е част от същността ни. Ние сме съвършени.
Това което ни пречи винаги да преживяваме по този начин са така наречените "смущаващи" чувства като гняв, гордост, ревност, завист, алчност, невежество... и закостенелите ни идеи и навици. Добрата новина е че те са преходни.
Слънцето винаги свети, облаците идват и си отиват.
Хубав и усмихнат ден!
Вальо
Духа е в нашето тяло.В кървообращението, вдишването и обмяната.Когато спрат жизнените функции на един организъм угасва всичко.А тези странности които ни се случват са просто флуиди,магнитни полета и биоенергия.За никъде не си стягайте багажа.Няма нищо ТАМ. ТУК е нашето, да си поживеем докато ни е определено.Да се порадваме на живота, красотата,музиката и всичко останало, което ни дарява този свят.Защото друг няма.Поздрави за темата)) И лек ден на всички))
цитирайДори и някой да нарани чувствата ни или да изпитаме каквато и да е болка, може би нищо в живота ни не е случайно. Всичко ни променя и съдейства за добро. След време го осъзнаваме. И да си дадем сметка, че ние носим отговорност за действията си - да не обвиняваме никого. Но на определен етап сме могли да постъпим само по определен начин - да се обвиняваме няма смисъл. Това да се срещаме със сродни души пак е временно - времето тече бързо, така че това не е болка за умиране.
цитирайЗа сродните души.До сега не съм се задълбочавала да чета много по този въпрос и не съм се опитвала да си го обяснявам.Но съм го усещала доста пъти,кога леко,нежно,като полъх,кога направо разтърсващо,което ме е обърквало доста...
Откривам частици истини във всички изказвания преди мен...Там е някъде цялата Истина...:))
цитирайОткривам частици истини във всички изказвания преди мен...Там е някъде цялата Истина...:))
приемам, че има ХИМИЯ, че Господ е събирач...
цитирайНапълно съм съгласна с теорията за торсионните полета и прераждането на душата.Всеки го е изпитвал ,то е като усещането че си бил на дадено място а за първи път отиваш там ...
цитирайаз съм убедена че го има!!!Как иначе да си обясня факта,че когато бях много малка,без да съм чувала дори за подобни неща,аз "знаех",че смъртта е само преходно състояние,че някога съм била друг човек,а след смъртта си ще бъда съвършено друг....Знам,че това ще породи много скептични усмивки и недоверие,но аз и до сега се учудвам и разсъждавам в/у това...И се доверявам на това "знание"....
цитирайПредполагам си чувала за "де жаву". Значи случва ти се нещо, което сякаш вече ти се е случвало. Или някоя улица, пейка, дори парче небе което попада в очите ти внезапно и хоп наляга го човек едно мислене..сякаш съм го преживял вече!?!
Мен ми се е случвало. Реално преживявам нещо, което вече съм убедена съм го преживявала. Дори знам какво ще се случи в следващия миг. Жест. Поза на човека отсреща. Знам че звучи налудничево, но е факт. Сега относно питането ти:
Нищо не е случайно. Може би сега сме със сменени роли и децата сме били бащи, а майките ни са били децата ни кой знае...По отношение на хората, виждаш някой и го приемаш от първи поглед, а друг човек колкокто и да е мил с теб не можеш и не можеш да приемеш...Това е нещо като интуиция. В психологията се нарича - принцип на приемането и отхвърлянето. Вътрешното ти аз знае кой човек е подходящ или нужен и обратно. Не че не правим и грешки разбира се. Всеки си учи урока. Сам. Независимо от това колко е труден. Прераждането е тема, която вълнува хората. Най - странното е, че не вярвам в прераждането, а се улавям че мисля за него. Много странно?!? Също според една от теорийте за прераждането на човек помагат в този му живот хора от предишния, на които той е помагал и така нищо не се губи.
Ти помагаш на един, той помага на друг и т.н.
цитирайМен ми се е случвало. Реално преживявам нещо, което вече съм убедена съм го преживявала. Дори знам какво ще се случи в следващия миг. Жест. Поза на човека отсреща. Знам че звучи налудничево, но е факт. Сега относно питането ти:
Нищо не е случайно. Може би сега сме със сменени роли и децата сме били бащи, а майките ни са били децата ни кой знае...По отношение на хората, виждаш някой и го приемаш от първи поглед, а друг човек колкокто и да е мил с теб не можеш и не можеш да приемеш...Това е нещо като интуиция. В психологията се нарича - принцип на приемането и отхвърлянето. Вътрешното ти аз знае кой човек е подходящ или нужен и обратно. Не че не правим и грешки разбира се. Всеки си учи урока. Сам. Независимо от това колко е труден. Прераждането е тема, която вълнува хората. Най - странното е, че не вярвам в прераждането, а се улавям че мисля за него. Много странно?!? Също според една от теорийте за прераждането на човек помагат в този му живот хора от предишния, на които той е помагал и така нищо не се губи.
Ти помагаш на един, той помага на друг и т.н.
изключително интересно е това, което си написала в коментара си. Благодаря на всички за изказаните мнения:))
цитирайСегашната ми пряка шефка е жена, която се занимава с номерология, а и аз също се интересувам. Та тя ми разказа, че се е подложила на душевна регресия и в крайна сметка се оказало, че сегашният й баща в миналият й живот й е бил съпруг, а синът им е бил сегашният й съпруг...
Та, възможно е :)
цитирайТа, възможно е :)
Има и още едно обяснение - енергийно съвпадение на излъчваните от всеки от нас вълни. А понякога този човек може да напомни на близък нам от детството ни, когото сме забравили. и още много, като във всяка от ХИПОТЕЗИТЕ има частица от глобалната истина (леле, че научно звучи :-D ). Важното е, че имаме истински приятели, които същаствуват тук и сега.
цитирайПреди около два месеца внезапно в скайп ми се появи жена, или по скоро момиче. Не обърнах внимание, след влизането в ЕС има доста желаещи от бившия СССр да си говорят. Но този път се получи нещо необикновено. Момичето и аз се оказа, че имаме толкова общи неща- четени книги, филми, мисли, да мисли. В един момент ме подгони параноята, реших че е някаква шега. Преди да съм изрекъл нещо, тя го го казваше. Признавам , бях уплашен. После се поуспокоих, видяхме се. Сега си мисля, че не съм живял живота си през последните 40 години. Не съм разбирал и не съм бил разбиран така. Толкова много съвпадения, че понякога пак ме дострашава. не вярвам в преражданията, най-малко за това, че едва ли някой ще ни даде възможност за поправителен. Но сега, сега не знам...
цитирайпонякога ми се иска да вярвам, че има прераждане... все пак не е кой знае колко обнадеждаващо да мислиш - колкото живях толкова, после ставам на храна за червеите :)
Цял живот търсиш себе си и сродни души, хора с които да се разбираш и да те разбират. През живота ни минават мнг приятели и познати, някои срещаме след време пак, а други изчезват безвъзвратно, но винаги трябва да знаем че те не са били случайни, дали са своя принос към нашия живот и това каквито сме сега. Замисли се... Всеки човек в живота ти е дал нещо :) Така както и ти си дала по нещо на хората в живота си... Незнам до колко успях да засегна темата, защото се зачетох в коментартите и се отплеснах май леко, но мисля че хората които срещаме и се чувстваме сякаш ги познаваме, е онова "вътрешно аз"/няма да ползвам учебниците по мистика и разни недоказани теори/, но мисля чето това е онзи наш вътрешен глас, който ни казва и насочва понякога да правим "правилни" неща :) е нормлано е и понякога и да греши и да искаме да е така както искаме и да вярваме, че това свиване на коремчето е любоФ, а не от активията от преди 5мин :)
Поздрав!!
цитирайЦял живот търсиш себе си и сродни души, хора с които да се разбираш и да те разбират. През живота ни минават мнг приятели и познати, някои срещаме след време пак, а други изчезват безвъзвратно, но винаги трябва да знаем че те не са били случайни, дали са своя принос към нашия живот и това каквито сме сега. Замисли се... Всеки човек в живота ти е дал нещо :) Така както и ти си дала по нещо на хората в живота си... Незнам до колко успях да засегна темата, защото се зачетох в коментартите и се отплеснах май леко, но мисля че хората които срещаме и се чувстваме сякаш ги познаваме, е онова "вътрешно аз"/няма да ползвам учебниците по мистика и разни недоказани теори/, но мисля чето това е онзи наш вътрешен глас, който ни казва и насочва понякога да правим "правилни" неща :) е нормлано е и понякога и да греши и да искаме да е така както искаме и да вярваме, че това свиване на коремчето е любоФ, а не от активията от преди 5мин :)
Поздрав!!
27.
val -
добрър въпрост - но аз лично не вярвам в прераждането, но в това, че Бог може да е дал един и същ дух на двама човека ...
26.07.2007 09:25
26.07.2007 09:25
което всъщност ги привлича един към друг и се оказва, че всъщност те много бързо се сприятеляват - но пък това зависи много и от тях самите. Защото още от самото ни раждане Бог ни е дал право на свободен избор - дали да приемем, че Той съществува или да Го отхвърлим.
Аз преди също вярвах в прераждането, но когато повече и повече се запознах с твърденията на Христос и Библията разбрах и се убедих от личен опит, че всичко написано там е Пълната и Единствена Истина. Преживях в живота си голяма част от чудесата на Божия Святи Дух и Христовата Безусловна любов, която повярвайте ми - всички търсим, но по някога на погрешното мяст.
Та, срещаме хора различни и от нашият и техният избор зависи как ще протекът взаимоотношенията между нас.
А за съпрузите - приличат си, защото Господ "е събирач", както обича да казва един мой приятел! Все пак, жената е "реброто" на мъжът, тя е неговата половинка, която го прави цял и пълен! Когато мъжът и жената (вярните хора) се съберат в едно, сключат брак и посветят живота си един на друг - те правят ЧОВЕКА!
Поздрави и успехи в търсенията на тези отговори! Дай Боже да откриете пълната Истина!
цитирайАз преди също вярвах в прераждането, но когато повече и повече се запознах с твърденията на Христос и Библията разбрах и се убедих от личен опит, че всичко написано там е Пълната и Единствена Истина. Преживях в живота си голяма част от чудесата на Божия Святи Дух и Христовата Безусловна любов, която повярвайте ми - всички търсим, но по някога на погрешното мяст.
Та, срещаме хора различни и от нашият и техният избор зависи как ще протекът взаимоотношенията между нас.
А за съпрузите - приличат си, защото Господ "е събирач", както обича да казва един мой приятел! Все пак, жената е "реброто" на мъжът, тя е неговата половинка, която го прави цял и пълен! Когато мъжът и жената (вярните хора) се съберат в едно, сключат брак и посветят живота си един на друг - те правят ЧОВЕКА!
Поздрави и успехи в търсенията на тези отговори! Дай Боже да откриете пълната Истина!
"Другия, този отсреща дали изпитва същото, нека го наречем "привличане"?"
Дали и той е получил своето deja vu или то е само обект на твоите емоци? :)
цитирайДали и той е получил своето deja vu или то е само обект на твоите емоци? :)
29.
анонимен -
По темата и още нещо...
26.07.2007 17:23
26.07.2007 17:23
Здравейте!Любовта е велико нещо!!!И само този, който я е изпитал ,усетил,докоснал и ... го знае!От пръв поглед може да се влюбваме всяка секунда!!!Ех,ама че радост обаче ...отминава и то доста бързо, защото е като светкавица щрак и заслепяването отминава!!!Идва реалността и по-точно истината за човека, когото обичаш!!!Искам да уточня, че говоря за Любовта, а не за секса!!!И все пак:)
Пожелавам успех на всички, които четат това!!!Нека да се влюбят много бързо и многооооо дълго да са ВЛЮБЕНИ!!!
Надеждата
цитирайПожелавам успех на всички, които четат това!!!Нека да се влюбят много бързо и многооооо дълго да са ВЛЮБЕНИ!!!
Надеждата
Аз лично вярвам в преражданията. И много ми допаднаха коментарите на Вальо и на wonder.
За себе си оприличавам образователната система в днешния свят с духовния свят. Всички сме тук, за да се учим, за да се развиваме. И някои са по-напред, други имат още много път, докато изкласят. За да има за какво да се хванем, когато се справяме с уроците, тук-там са поставени "жокери" - "дежа ву"-то. Е, може и да ги пропуснем, гаранции няма.
Не виждам абсолютно никакъв смисъл в думите на bogoizbrania. Как прераждането може да обезличи личността и да я превърне в роб, и то на страсти и нечистота?!? Предпочитам да не го коментирам.
@ val
Откъде следва, че като човек вярва в прераждания, то той не вярва в Бог? Бог има, той е създател на душите. Защо обаче Бог да няма помощници, по-напреднали души? А нима в Християнството не се молим на различни светци и не им се изографисват икони?! Не са ли те Божии помощници?
Може би на интересуващите се ще им се стори интересна книгата "Пътят на душите" на д-р Майкъл Нютън. На мен поне ми беше доста интересна и затвърди вижданията ми, като ги и разшири.
И, в крайна сметка, дали вярваме в прераждане или не, дали сме християни или някакви други, важното е да живеем така, че да се развиваме и радваме на живота, без да пречим на другите да правят същото.
цитирайЗа себе си оприличавам образователната система в днешния свят с духовния свят. Всички сме тук, за да се учим, за да се развиваме. И някои са по-напред, други имат още много път, докато изкласят. За да има за какво да се хванем, когато се справяме с уроците, тук-там са поставени "жокери" - "дежа ву"-то. Е, може и да ги пропуснем, гаранции няма.
Не виждам абсолютно никакъв смисъл в думите на bogoizbrania. Как прераждането може да обезличи личността и да я превърне в роб, и то на страсти и нечистота?!? Предпочитам да не го коментирам.
@ val
Откъде следва, че като човек вярва в прераждания, то той не вярва в Бог? Бог има, той е създател на душите. Защо обаче Бог да няма помощници, по-напреднали души? А нима в Християнството не се молим на различни светци и не им се изографисват икони?! Не са ли те Божии помощници?
Може би на интересуващите се ще им се стори интересна книгата "Пътят на душите" на д-р Майкъл Нютън. На мен поне ми беше доста интересна и затвърди вижданията ми, като ги и разшири.
И, в крайна сметка, дали вярваме в прераждане или не, дали сме християни или някакви други, важното е да живеем така, че да се развиваме и радваме на живота, без да пречим на другите да правят същото.
Той иска да каже, че от християнска гледна точка теорията за преражданията е анти хуманна. Защото, християнството предлага любовта на Бога към хората чрез даването на Спасител. А прераждането отрича този Спасител и оставя хората сами да изкупват своите грешки - те се мъчат, сами се опитват да налучкат пътя...Прераждат се по много пъти, минават много, вероятно напълно ненужни страдания...А всъщност, християнството е намерило отдавна Изкупител за тези страдания.
Ако човек вярва в прераждане, може наистина да се отдаде на нечистота, защото ще си каже, е, няма пък сега, в този живот да ставам духовен и честен - имам други прераждания пред мен ; а защо пък да не извърша и самоубийство - после само като наказание ще се преродя в животно ; мога да правя каквото си искам. Ето, това е опасността от вярата в преражданията.
цитирайАко човек вярва в прераждане, може наистина да се отдаде на нечистота, защото ще си каже, е, няма пък сега, в този живот да ставам духовен и честен - имам други прераждания пред мен ; а защо пък да не извърша и самоубийство - после само като наказание ще се преродя в животно ; мога да правя каквото си искам. Ето, това е опасността от вярата в преражданията.
Може би това е била гледната му точка, но не мога да се съглася с нея.
Другата опасност пък е цял живот да вършиш антихуманни неща като кражби, убийства, блудства и един ден ти светва, че трябва да вярваш в Христос и хоп - той те спасява и ти си в рая. Голям трик! Иди го разправяй на жертвите...
Работата всъщност е там, че ако човек не е достатъчно зрял, няма значение дали вярва в Христос или в преражданията. Той ще си върши грешките, без да му пука, че ги прави. Докато обратното - ако човек желае развитие, ако вижда грешките си и иска да ги отстранява, то той ще го прави независимо дали вярва в прераждания или в Исус. Такъв човек няма да се отдаде на нечистота. Тук не искам да бъда разбран грешно, казвайки или - или. Обикновено точно най-ревностните християни биха поставили така нещата. Аз обаче не отричам нуждата и смисъла да се вярва в Христос. Та това е помогнало на толкова много хора.
цитирайДругата опасност пък е цял живот да вършиш антихуманни неща като кражби, убийства, блудства и един ден ти светва, че трябва да вярваш в Христос и хоп - той те спасява и ти си в рая. Голям трик! Иди го разправяй на жертвите...
Работата всъщност е там, че ако човек не е достатъчно зрял, няма значение дали вярва в Христос или в преражданията. Той ще си върши грешките, без да му пука, че ги прави. Докато обратното - ако човек желае развитие, ако вижда грешките си и иска да ги отстранява, то той ще го прави независимо дали вярва в прераждания или в Исус. Такъв човек няма да се отдаде на нечистота. Тук не искам да бъда разбран грешно, казвайки или - или. Обикновено точно най-ревностните християни биха поставили така нещата. Аз обаче не отричам нуждата и смисъла да се вярва в Христос. Та това е помогнало на толкова много хора.
Така е. Човек не може да се промени към духовен живот и морал, без да промени първо духовното си естество, или, както казва християнството, да се роди отгоре.
цитирайЗа мен това е известно.
цитирай"Думата се ползва масово от политици и журналисти с популстки и демагогски цели да внушават на тълпата колко е важно добро те да владеят на нея."
Нещо не се разбира добре...
Не знам към кого е обръщението по-горе на bogoizbrania :-). Ако случайно е до мен, адресът е грешен. Никога не съм твърдял, че душата на човек не е уникална.
Както и да е... казах, кавото смятам, че трябваше да кажа по въпроса. Споровете са безсмислени. Очевидно е, че поддръжниците на едните виждания няма да променят вижданията на другите и обратно. А за тези, които са раздвоени... не знам... Само не ставайте фанатици за каквото и да е.
цитирайНещо не се разбира добре...
Не знам към кого е обръщението по-горе на bogoizbrania :-). Ако случайно е до мен, адресът е грешен. Никога не съм твърдял, че душата на човек не е уникална.
Както и да е... казах, кавото смятам, че трябваше да кажа по въпроса. Споровете са безсмислени. Очевидно е, че поддръжниците на едните виждания няма да променят вижданията на другите и обратно. А за тези, които са раздвоени... не знам... Само не ставайте фанатици за каквото и да е.
Вярвам в това,че има предишни животи и знам че няма нищо случайно.Това е моето мнение,а тази тема е много интересна за дискутиране :)
цитирайсе убеждвам, че с доста хора се пресичат пътищата ми. Но това е било чиста случайност, а аз съм си мислела, че е трябвало да се стане. Хубаво е да можеш сам да изтръгнеш собствените си заблуди.
цитирайТърсене
За този блог

Гласове: 29884
Блогрол
1. ***REFLEX Спокойна музика за всеки***
2. МОЯТА СТИХОСБИРКА "ПЪТЕКА ЗА ДВАМА"
3. esen
4. radalia
5. timmyd
6. ekaterina
7. cefulesteven
8. silviang
9. tanque
10. wonder
11. lemonpie
12. Julian's world
13. eddie
14. yakim
15. saltriver
16. Едно прекрасно стихотворение на Михаил Белчев за Андрей Баташов /начало на стихотворението - 9 минута/
2. МОЯТА СТИХОСБИРКА "ПЪТЕКА ЗА ДВАМА"
3. esen
4. radalia
5. timmyd
6. ekaterina
7. cefulesteven
8. silviang
9. tanque
10. wonder
11. lemonpie
12. Julian's world
13. eddie
14. yakim
15. saltriver
16. Едно прекрасно стихотворение на Михаил Белчев за Андрей Баташов /начало на стихотворението - 9 минута/