Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2007 18:59 - Има една теория,
Автор: desislava71 Категория: Забавление   
Прочетен: 10815 Коментари: 37 Гласове:
1

Последна промяна: 19.06.2009 14:41


според която някои хора, които срещаме в сегашния си живот  е възможно  да са  присъствали и  в  предишен  такъв  (ако приемем, че изобщо  има прераждане).  Така се  обяснява  бързото сприятеляване с някого,  харесването  дори от пръв поглед  и може би онова странно усещане, че сякаш излъчваме на една вълна. Интересно ми е какво мислите по този въпрос?



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leif - Някои го приписват на торсионните ...
16.07.2007 19:13
Някои го приписват на торсионните вълни.Атомите,които ни изграждат,съществуват още от възникването на вселената.Ако две тела,или частици от тях, са изпитвали взаимодеиствие,близко до взаимодеиствието на спина на атома,то те се привличат и разпознават.
В този смисъл има и прераждане.
цитирай
2. desislava71 - А как се обяснява
16.07.2007 19:37
твърде голямата прилика , която имат съпрузите помежду си? В повечето случаи е така.
цитирай
3. leif - Тознавам доста такива двоики-като брат и сестра са
16.07.2007 20:01
Ами,предполагам че хората се срещат донякъде от това,че се привличат и разпознават...То и при осиновяванията го има този ефект-детето придобива чертите на родителите...Често ми се е случвало да чувствам някой,все едно че го познавам от години и да се разбираме само с поглед.Доста е объркващо...и трудно обяснимо
цитирай
4. pavlina19 - taka e
16.07.2007 20:54
az vqrvam v tova,koeto si opisala. spored men ima zadgoben jivot ima slu4ai kogato sreshtash 4ovek, koito ti e simpati4en po mnogo stranen na4in i tova edinstvenoto obqsnenie
цитирай
5. анонимен - ot furiika :)
16.07.2007 21:14
Чувала съм, че при обмяна на хормони също може да доведе до прилика между двама съпрузи.
Мисля, че ние със съпруга ми сме нагледен пример за това :)
цитирай
6. candysays - Хубава тема, Деси :)
16.07.2007 21:21
Аз лично вярвам в това... -че има прераждане, и че срещаме по пътя си в този живот хора, които сме срещали и преди... Общите спомени, нещата, които ни свързват (това е и кармична обвързаност) ни карат да се чувстваме толкова близки, дори и след кратко време, преди още дори да сме се опознали...
Така мисля аз поне.

Поздрави :)
цитирай
7. gantree - ^^
16.07.2007 21:39
няма "прераждане", слава Богу, а теориите за многократната смърт са по-скоро зловещи, отколкото привлекателни :)
цитирай
8. wonder - Вярвам в Прераждането! Дълбоко. И безпрекословно.
16.07.2007 22:52
За мен то е онтологична Истина! Проумяването му е възможно само от духове, достигнали доста надемпирично еволюционно развитие. Без Прераждане животът е абсолютно безмислие. А Божият промисъл не може да е толкова плитък там където Вечността възхвалява Времето!
Що се отнася до Сродните души - Да! обикновено с тях ни се случват много прераждания в обща социо и духовна група. Затова често, виждайки някой за пръв път имаш чувството, че го познаваш от 100 години. Вярвам дори в това, че Мрежата е вид Световна душа, както казва Кен Уилбър, която преодолява глобалната фрагментация и Е вид светоцентрично Пространство, което ни събира във възхитителна обща прегръдка. Спирам, че се отвях поетично. :)))
цитирай
9. desislava71 - Мислех си за това, защо трябва да срещаме някого,
16.07.2007 23:11
към когото изпитваме силно привличане (сякаш го познаваме от минал живот), а той не отговаря на чувствата ни? Какъв тогава е смисълът да го срещнем? Навярно само за да страдаме, че по някакъв начин душите ни са се докоснали за малко, но не могат да останат заедно.
цитирай
10. анонимен - *
16.07.2007 23:29
да мисля!
цитирай
11. lycki - -R-
16.07.2007 23:59
Твърдо вярвам в преражданията. Преди време се бях запалила на тази тема и изчетох томове материал за преражданията.За мен няма съмнение,че душата пътува между двата свята дотогава, докъто не бъде усавършенствана и не достигне божествено самосъзнание!
Поздрав!
цитирай
12. candysays - Деси,
17.07.2007 00:01
А колкото до твоето чудене- не, не само за да страдаме се срещаме с някой, който (сякаш) познаваме от минал живот, според мен. Просто между две души често има нарушени (малко или повече) кармични отношения, и това страдания, тази мъка (често и любовна, но и друга...) е плащане на карма, изчистване на отношенията, и учене (един чрез друг)... В това вярвам аз, а много хора преди мен са го казвали...

@ wonder, напълно съм съгласна (и единомислеща) с теб! Възхитително си го казала!... :-*

@ gantree, съгласна съм с теб, че "теорията" и идеята за прераждането изглеждат по-скоро зловещи, но това може ли да ги направи по-малки истинни? Замисли се върху това...
Истината обикновено хич не е привлекателна, нима не знаеш?
Трябва просто (да се научим) да я приемаме...
цитирай
13. inthelight - Няма прераждане :)
17.07.2007 00:07
но има привличане между душевния свят на хора, които имат общи неща помежду си. Много често това привличане е поради съвпадение в търсенето на тип взаимоотношение с друг човек. Друг път е само физическо. А понякога има силна прилика в начините, по които се преживяват нещата, или в идеи, идеали, стремежи - всичко това прави двама души да се почустват много близки (сродни души, както му казваме).
И аз съм преживявала такова привличане към определени хора. Но първоначалното привличане досега не е било причина за изграждане на трайно истинско приятелство, по простата причина, че приятелството се гради не от усещания, а от целенасочени взаимоотношения.
Беше ми приятно да помисля по въпроса ти.
Приятен ден утре! :)
цитирай
14. анонимен - Аз съм будист,
17.07.2007 07:44
От будистка гледна точка прераждането е факт. Но както и всичко останало не е догма.
Карма в Будизма означава причина и следствие. Всичко което ни се случва сега е резултат от предишните ни мисли, думи и действия. Всяка мисъл, всяка дума и всяко действие сега определя бъдещето ни. Карма не е съдба или предопределеност. Ако нещо не се е случило, значи може да се избегне.
Нищо не е случайно. Срещите ни също. В живота си сега преживяваме всичко, което сме мислили, казвали или направили преди.
Имаме много преживявания, те са като картинки на повърхността на огледалото на ума ни. Картинките идват и си отиват, огледалото винаги е.

Умът ни е това огледало. Безкрайна, безгранична, безначална ясна светлина. Абсолютно безстрашие, спонтанна радост, активно съчувствие. Това сме. Това е същността на всеки. Абсолютното щастие е възможно. Защото е част от същността ни. Ние сме съвършени.

Това което ни пречи винаги да преживяваме по този начин са така наречените "смущаващи" чувства като гняв, гордост, ревност, завист, алчност, невежество... и закостенелите ни идеи и навици. Добрата новина е че те са преходни.
Слънцето винаги свети, облаците идват и си отиват.

Хубав и усмихнат ден!
Вальо
цитирай
15. viovioi - ~~
17.07.2007 09:36
Духа е в нашето тяло.В кървообращението, вдишването и обмяната.Когато спрат жизнените функции на един организъм угасва всичко.А тези странности които ни се случват са просто флуиди,магнитни полета и биоенергия.За никъде не си стягайте багажа.Няма нищо ТАМ. ТУК е нашето, да си поживеем докато ни е определено.Да се порадваме на живота, красотата,музиката и всичко останало, което ни дарява този свят.Защото друг няма.Поздрави за темата)) И лек ден на всички))
цитирай
16. ekaterina0909 - Искам да отговоря на въпроса ти.
17.07.2007 15:07
Дори и някой да нарани чувствата ни или да изпитаме каквато и да е болка, може би нищо в живота ни не е случайно. Всичко ни променя и съдейства за добро. След време го осъзнаваме. И да си дадем сметка, че ние носим отговорност за действията си - да не обвиняваме никого. Но на определен етап сме могли да постъпим само по определен начин - да се обвиняваме няма смисъл. Това да се срещаме със сродни души пак е временно - времето тече бързо, така че това не е болка за умиране.
цитирай
17. melsun - Хубава тема!:)
17.07.2007 15:11
За сродните души.До сега не съм се задълбочавала да чета много по този въпрос и не съм се опитвала да си го обяснявам.Но съм го усещала доста пъти,кога леко,нежно,като полъх,кога направо разтърсващо,което ме е обърквало доста...
Откривам частици истини във всички изказвания преди мен...Там е някъде цялата Истина...:))
цитирай
18. zari - Не приемам теорията за минали животи, но
19.07.2007 09:07
приемам, че има ХИМИЯ, че Господ е събирач...
цитирай
19. mimoza92 - чудесен постинг
19.07.2007 12:18
Напълно съм съгласна с теорията за торсионните полета и прераждането на душата.Всеки го е изпитвал ,то е като усещането че си бил на дадено място а за първи път отиваш там ...
цитирай
20. diamant1965 - Аз не вярвам в прераждането,
19.07.2007 13:07
аз съм убедена че го има!!!Как иначе да си обясня факта,че когато бях много малка,без да съм чувала дори за подобни неща,аз "знаех",че смъртта е само преходно състояние,че някога съм била друг човек,а след смъртта си ще бъда съвършено друг....Знам,че това ще породи много скептични усмивки и недоверие,но аз и до сега се учудвам и разсъждавам в/у това...И се доверявам на това "знание"....
цитирай
21. dara33 - zdravei
21.07.2007 19:40
Предполагам си чувала за "де жаву". Значи случва ти се нещо, което сякаш вече ти се е случвало. Или някоя улица, пейка, дори парче небе което попада в очите ти внезапно и хоп наляга го човек едно мислене..сякаш съм го преживял вече!?!
Мен ми се е случвало. Реално преживявам нещо, което вече съм убедена съм го преживявала. Дори знам какво ще се случи в следващия миг. Жест. Поза на човека отсреща. Знам че звучи налудничево, но е факт. Сега относно питането ти:
Нищо не е случайно. Може би сега сме със сменени роли и децата сме били бащи, а майките ни са били децата ни кой знае...По отношение на хората, виждаш някой и го приемаш от първи поглед, а друг човек колкокто и да е мил с теб не можеш и не можеш да приемеш...Това е нещо като интуиция. В психологията се нарича - принцип на приемането и отхвърлянето. Вътрешното ти аз знае кой човек е подходящ или нужен и обратно. Не че не правим и грешки разбира се. Всеки си учи урока. Сам. Независимо от това колко е труден. Прераждането е тема, която вълнува хората. Най - странното е, че не вярвам в прераждането, а се улавям че мисля за него. Много странно?!? Също според една от теорийте за прераждането на човек помагат в този му живот хора от предишния, на които той е помагал и така нищо не се губи.

Ти помагаш на един, той помага на друг и т.н.
цитирай
22. desislava71 - dara33,
21.07.2007 20:02
изключително интересно е това, което си написала в коментара си. Благодаря на всички за изказаните мнения:))
цитирай
23. silviana - Моето е кратичко :)
22.07.2007 22:16
Сегашната ми пряка шефка е жена, която се занимава с номерология, а и аз също се интересувам. Та тя ми разказа, че се е подложила на душевна регресия и в крайна сметка се оказало, че сегашният й баща в миналият й живот й е бил съпруг, а синът им е бил сегашният й съпруг...

Та, възможно е :)
цитирай
24. jesusbg - сприятеляване
23.07.2007 12:10
Има и още едно обяснение - енергийно съвпадение на излъчваните от всеки от нас вълни. А понякога този човек може да напомни на близък нам от детството ни, когото сме забравили. и още много, като във всяка от ХИПОТЕЗИТЕ има частица от глобалната истина (леле, че научно звучи :-D ). Важното е, че имаме истински приятели, които същаствуват тук и сега.
цитирай
25. babavidanews - Беше ми много странно
24.07.2007 08:52
Преди около два месеца внезапно в скайп ми се появи жена, или по скоро момиче. Не обърнах внимание, след влизането в ЕС има доста желаещи от бившия СССр да си говорят. Но този път се получи нещо необикновено. Момичето и аз се оказа, че имаме толкова общи неща- четени книги, филми, мисли, да мисли. В един момент ме подгони параноята, реших че е някаква шега. Преди да съм изрекъл нещо, тя го го казваше. Признавам , бях уплашен. После се поуспокоих, видяхме се. Сега си мисля, че не съм живял живота си през последните 40 години. Не съм разбирал и не съм бил разбиран така. Толкова много съвпадения, че понякога пак ме дострашава. не вярвам в преражданията, най-малко за това, че едва ли някой ще ни даде възможност за поправителен. Но сега, сега не знам...
цитирай
26. zserty - интересно...
25.07.2007 09:27
понякога ми се иска да вярвам, че има прераждане... все пак не е кой знае колко обнадеждаващо да мислиш - колкото живях толкова, после ставам на храна за червеите :)
Цял живот търсиш себе си и сродни души, хора с които да се разбираш и да те разбират. През живота ни минават мнг приятели и познати, някои срещаме след време пак, а други изчезват безвъзвратно, но винаги трябва да знаем че те не са били случайни, дали са своя принос към нашия живот и това каквито сме сега. Замисли се... Всеки човек в живота ти е дал нещо :) Така както и ти си дала по нещо на хората в живота си... Незнам до колко успях да засегна темата, защото се зачетох в коментартите и се отплеснах май леко, но мисля че хората които срещаме и се чувстваме сякаш ги познаваме, е онова "вътрешно аз"/няма да ползвам учебниците по мистика и разни недоказани теори/, но мисля чето това е онзи наш вътрешен глас, който ни казва и насочва понякога да правим "правилни" неща :) е нормлано е и понякога и да греши и да искаме да е така както искаме и да вярваме, че това свиване на коремчето е любоФ, а не от активията от преди 5мин :)

Поздрав!!
цитирай
27. val - добрър въпрост - но аз лично не вярвам в прераждането, но в това, че Бог може да е дал един и същ дух на двама човека ...
26.07.2007 09:25
което всъщност ги привлича един към друг и се оказва, че всъщност те много бързо се сприятеляват - но пък това зависи много и от тях самите. Защото още от самото ни раждане Бог ни е дал право на свободен избор - дали да приемем, че Той съществува или да Го отхвърлим.

Аз преди също вярвах в прераждането, но когато повече и повече се запознах с твърденията на Христос и Библията разбрах и се убедих от личен опит, че всичко написано там е Пълната и Единствена Истина. Преживях в живота си голяма част от чудесата на Божия Святи Дух и Христовата Безусловна любов, която повярвайте ми - всички търсим, но по някога на погрешното мяст.

Та, срещаме хора различни и от нашият и техният избор зависи как ще протекът взаимоотношенията между нас.
А за съпрузите - приличат си, защото Господ "е събирач", както обича да казва един мой приятел! Все пак, жената е "реброто" на мъжът, тя е неговата половинка, която го прави цял и пълен! Когато мъжът и жената (вярните хора) се съберат в едно, сключат брак и посветят живота си един на друг - те правят ЧОВЕКА!

Поздрави и успехи в търсенията на тези отговори! Дай Боже да откриете пълната Истина!
цитирай
28. zserty - а някога замисляла ли си се...
26.07.2007 15:54
"Другия, този отсреща дали изпитва същото, нека го наречем "привличане"?"
Дали и той е получил своето deja vu или то е само обект на твоите емоци? :)
цитирай
29. анонимен - По темата и още нещо...
26.07.2007 17:23
Здравейте!Любовта е велико нещо!!!И само този, който я е изпитал ,усетил,докоснал и ... го знае!От пръв поглед може да се влюбваме всяка секунда!!!Ех,ама че радост обаче ...отминава и то доста бързо, защото е като светкавица щрак и заслепяването отминава!!!Идва реалността и по-точно истината за човека, когото обичаш!!!Искам да уточня, че говоря за Любовта, а не за секса!!!И все пак:)
Пожелавам успех на всички, които четат това!!!Нека да се влюбят много бързо и многооооо дълго да са ВЛЮБЕНИ!!!
Надеждата
цитирай
30. marchemence - Интересна тема, за търсещи
09.08.2007 13:25
Аз лично вярвам в преражданията. И много ми допаднаха коментарите на Вальо и на wonder.
За себе си оприличавам образователната система в днешния свят с духовния свят. Всички сме тук, за да се учим, за да се развиваме. И някои са по-напред, други имат още много път, докато изкласят. За да има за какво да се хванем, когато се справяме с уроците, тук-там са поставени "жокери" - "дежа ву"-то. Е, може и да ги пропуснем, гаранции няма.

Не виждам абсолютно никакъв смисъл в думите на bogoizbrania. Как прераждането може да обезличи личността и да я превърне в роб, и то на страсти и нечистота?!? Предпочитам да не го коментирам.

@ val
Откъде следва, че като човек вярва в прераждания, то той не вярва в Бог? Бог има, той е създател на душите. Защо обаче Бог да няма помощници, по-напреднали души? А нима в Християнството не се молим на различни светци и не им се изографисват икони?! Не са ли те Божии помощници?

Може би на интересуващите се ще им се стори интересна книгата "Пътят на душите" на д-р Майкъл Нютън. На мен поне ми беше доста интересна и затвърди вижданията ми, като ги и разшири.

И, в крайна сметка, дали вярваме в прераждане или не, дали сме християни или някакви други, важното е да живеем така, че да се развиваме и радваме на живота, без да пречим на другите да правят същото.
цитирай
31. ekaterina0909 - Ще обясня вероятната гледна точка на богоизбрания.
10.08.2007 09:37
Той иска да каже, че от християнска гледна точка теорията за преражданията е анти хуманна. Защото, християнството предлага любовта на Бога към хората чрез даването на Спасител. А прераждането отрича този Спасител и оставя хората сами да изкупват своите грешки - те се мъчат, сами се опитват да налучкат пътя...Прераждат се по много пъти, минават много, вероятно напълно ненужни страдания...А всъщност, християнството е намерило отдавна Изкупител за тези страдания.
Ако човек вярва в прераждане, може наистина да се отдаде на нечистота, защото ще си каже, е, няма пък сега, в този живот да ставам духовен и честен - имам други прераждания пред мен ; а защо пък да не извърша и самоубийство - после само като наказание ще се преродя в животно ; мога да правя каквото си искам. Ето, това е опасността от вярата в преражданията.
цитирай
32. marchemence - ekaterina0909,
10.08.2007 11:06
Може би това е била гледната му точка, но не мога да се съглася с нея.
Другата опасност пък е цял живот да вършиш антихуманни неща като кражби, убийства, блудства и един ден ти светва, че трябва да вярваш в Христос и хоп - той те спасява и ти си в рая. Голям трик! Иди го разправяй на жертвите...
Работата всъщност е там, че ако човек не е достатъчно зрял, няма значение дали вярва в Христос или в преражданията. Той ще си върши грешките, без да му пука, че ги прави. Докато обратното - ако човек желае развитие, ако вижда грешките си и иска да ги отстранява, то той ще го прави независимо дали вярва в прераждания или в Исус. Такъв човек няма да се отдаде на нечистота. Тук не искам да бъда разбран грешно, казвайки или - или. Обикновено точно най-ревностните християни биха поставили така нещата. Аз обаче не отричам нуждата и смисъла да се вярва в Христос. Та това е помогнало на толкова много хора.
цитирай
33. palomnik - Идеята за прераждане е антихуманна.
10.08.2007 12:21
Така е. Човек не може да се промени към духовен живот и морал, без да промени първо духовното си естество, или, както казва християнството, да се роди отгоре.
цитирай
34. ekaterina0909 - На мен тези неща са ми ясни.
10.08.2007 13:43
За мен това е известно.
цитирай
35. marchemence - ...
10.08.2007 15:14
"Думата се ползва масово от политици и журналисти с популстки и демагогски цели да внушават на тълпата колко е важно добро те да владеят на нея."
Нещо не се разбира добре...
Не знам към кого е обръщението по-горе на bogoizbrania :-). Ако случайно е до мен, адресът е грешен. Никога не съм твърдял, че душата на човек не е уникална.
Както и да е... казах, кавото смятам, че трябваше да кажа по въпроса. Споровете са безсмислени. Очевидно е, че поддръжниците на едните виждания няма да променят вижданията на другите и обратно. А за тези, които са раздвоени... не знам... Само не ставайте фанатици за каквото и да е.
цитирай
36. janin87 - ....
16.08.2007 19:45
Вярвам в това,че има предишни животи и знам че няма нищо случайно.Това е моето мнение,а тази тема е много интересна за дискутиране :)
цитирай
37. desislava71 - Странно, но напоследък
09.12.2007 00:04
се убеждвам, че с доста хора се пресичат пътищата ми. Но това е било чиста случайност, а аз съм си мислела, че е трябвало да се стане. Хубаво е да можеш сам да изтръгнеш собствените си заблуди.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: desislava71
Категория: Поезия
Прочетен: 603795
Постинги: 70
Коментари: 609
Гласове: 29899
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930